Consells

Prevenir situacions conflictives. La comunicació

De la psicòloga, Marta Chavarria

La comunicació amb persones amb demència és un repte que requereix sensibilitat, paciència i estratègies adaptades a les seves necessitats. Les persones amb demència poden experimentar dificultats per comprendre o expressar-se, fet que pot generar situacions conflictives, malentesos o frustracions. Per tant, prevenir aquests moments és fonamental per mantenir un ambient tranquil i respectuós. Una comunicació clara, respectuosa i empàtica pot ajudar a reduir l’ansietat i les tensions, millorant la qualitat de vida de la persona afectada i també de les persones que l’acompanyen. Això implica tenir en compte no només les paraules que utilitzem, sinó també el llenguatge corporal, el to de veu i les emocions que transmetem. A través d’una comunicació adequada, es poden prevenir situacions conflictives, fomentar la comprensió i mantenir la dignitat de la persona amb demència.

Aquí trobaràs informació útil i recursos enllaçats:

prevenir situacions conflictives

Descarregar PDF

30 de juny de 2025
– Associació de Veïns El Pedrò (c/Lluis Domenech i Montaner, 25)
Xerrada informativa gratuïta sobre l’impacte de les pantalles en el desenvolupament infantil impartida per la fisioterapeuta i psicòloga comunitàries de l’EAP Gavarra.
Organitzadora i contacte:
Càritas
– 93. 421. 00. 11
21 de juliol de 2025
La Fundació us vol ajudar aquest estiu, visitant cada setmana al vostre familiar perquè es trobin acompanyats i tinguin algú que els pugui ajudar mentre esteu de vacances.
Organitzadora i contacte:
Fundació per a l’atenció a persones dependents
– 93.375.00.10