Consells

Prevenir situacions conflictives. La comunicació

De la psicòloga, Marta Chavarria

La comunicació amb persones amb demència és un repte que requereix sensibilitat, paciència i estratègies adaptades a les seves necessitats. Les persones amb demència poden experimentar dificultats per comprendre o expressar-se, fet que pot generar situacions conflictives, malentesos o frustracions. Per tant, prevenir aquests moments és fonamental per mantenir un ambient tranquil i respectuós. Una comunicació clara, respectuosa i empàtica pot ajudar a reduir l’ansietat i les tensions, millorant la qualitat de vida de la persona afectada i també de les persones que l’acompanyen. Això implica tenir en compte no només les paraules que utilitzem, sinó també el llenguatge corporal, el to de veu i les emocions que transmetem. A través d’una comunicació adequada, es poden prevenir situacions conflictives, fomentar la comprensió i mantenir la dignitat de la persona amb demència.

Aquí trobaràs informació útil i recursos enllaçats:

prevenir situacions conflictives

Descarregar PDF

– Centre de Rehabilitació Comunitària Sant Joan de Deu (Plaça Enric de la Riba, 6)
Servei d’atenció psicològica que ofereix eines i recursos personals per la millora de la gestió emocional, amb l¡objectiu de que la persona amb problemes de salut mental pugui millorar la seva qualitat de vida. En cas de necessitar el servei, escriu al correu electrònic.
Organitzadora i contacte:
Associació Familiars Malalts Mental Baix Llobregat
– 656.30.41.24
27 d’octubre de 2025
– Auditori Sant Ildefons- Plaça Carles Navales
Taller per practicar la maniobra de reanimació cardiopulmonar (RCP) amb la col·laboració de Olga Dièguez, medicina familiar i comunitària de l’EAP Sant Ildefons.
Organitzadora i contacte:
Fundació per a l’atenció a persones dependents
– 93.375.00.10